Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 25 maj, 2007

”Allsvenskan – har ni sett oss någon annanstans” hojtar Tre Hörnor Straffs underrubrik.

Jo, den uppmärksamme kunde notera undertecknad i folkvimlet när Dala-Järna IK gjorde upp med Valbo häromsistens. Jag satt där på Dala-Järna IP:s huvudläktare och deltog i kverulerandet över den tänkte mittfältsmotorns oförmåga att uträtta något vettigt över huvud taget.
Nr 22 Jonas Carlsson påminde om mig själv som spelare – och jag tyckte inte om vad jag såg. Han var stor nog och borde kunna ta för sig men sprang ängsligt omkring långt från alla bollar och närkamper. Händerna uppdragna som ett tafatt skydd för kroppen. Och när han väl fick bollen behövde han oändlig tid på sig för att lägga den till rätta. ”Har han mynningsladdare?” frågade bänkgrannen.
I matchprogrammet annonserade virkesköpare Bo Lindström med det glada utropet ”Här är det jag som köper virke!”.

Read Full Post »